Genting Highlands VS Bukit Fraser

Kalau ade sesiape yang nak cari tempat yg sejuk + sunyi + menenangkan, Bukit Fraser adalah salah satu tempatnye...aku baru pegi mase cuti new year ritu...kalau compare dgn Genting Highlands, yg same mungkin cuaca yg sejuk tu la kot...yang lain jauh bezanye...


Genting Highlands VS Bukit Fraser :-






Genting Highlands
1) Sesuai untuk berhibur
2) Bising dgn bunyi jerit pekik manusia kat dalam theme park
3) Jalan naik ke atas muat untuk 2 buah kereta turun naik + bas pon boleh naik
4) Harga Makanan agak mahal
5) Tempat penginapan mostly hotel + apartment





Bukit Fraser
1) Sesuai untuk berehat dan menenangkan fikiran
2) Sunyi, di kelilingi hutan tebal (dan gaung jugak ;-))
3) Jalan naik ke atas muat untuk sebuah kereta (jalan turun dan jalan naik berbeza) + bas tak boleh naik
4) Harga makanan boleh tahan la (tak mahal sgt, tak murah sgt)
5) Tempat penginapan mostly apartment + banglo (sewa bilik2 dlm banglo tu)


Pesanan aku, sape yg nak pegi Bukit Fraser, make sure brek kereta atau motor korang berfungsi dengan baik..sebab jalan die lebih kecik dan lebih mencabar drpd jln pegi Genting..lebuhraya karak pon kalah tau...tapi memang berbaloi memanjat bukit, sebab tempat tu mmg menenangkan...tempat menarik tu nak kate byk tak la..cume die ade aktiviti2 la..ade trek utk jungle trekking,, ade tempat memanah, boleh menunggang kuda, ade air terjun...yg paling best korang boleh berehat sepuas2nye...dok dalam bilik berehat pon dh best...boleh tido nyenyak..hehe...


aku ade amik gambar ritu, tapi xjumpe lak kabel kamera aku tu nak upload..huhu..nanti next entry aku upload la ek...tungguuu..

1 komen dari kawan2:

Aliesha Kirana said...

nnti letak gmbo ko tau. aku nk tgk! hihi.

Post a Comment