"Itam" kami

ni nak cite pasal kucing itam sekor kat umah aku..husband aku amik kat kampung die mase die kecik..sekarang pon xde la nak berape besor, tapi rasenye ade 6 bulan dah kot umo die..sebelum ni dok umah bujang husband aku..kalau die gi keje time sabtu ahad, die tinggalkan kat umah aku..ade gak kawan aku bergaduh kat umah kan..hehe..akak2 umah pon sume bz keje..kawan la dgn itam..die dok dalam sangkar die..kalau aku kat umah baru aku lepas..tapi jaga2 la, abes sume tempat die jelajah,berlari ke sana sini..lagi satu kalau die nampak kaki orang die pon sibuk kejar..huhu...ye la, "budak" lagi kan..hehe..keje nak main je la die...


rutin harian die : MAKAN...TIDO...MAIN...BERAK...


lepas kitorang dah kawin ni kitorang bawak la dok Kota Warisan...cam bese la die, dok dalam sangkar die...husband aku tak bagi lepaskan die keluar, takut die hilang...yang aku malas tu nak kene basuh berak die..huhu..memang la sangkar die ade lapik bawah tu..tapi najis die suke melekat dekat jaring2 die..bau die tak payah cakap le kan...kalo malam memang taruk die dalam bilik air la...


sekarang dah berani lepas die...orang kate kucing ni deria bau die kuat..kalau nak buang kucing pon orang suruh buang jauh2...supaya die tak dapat cari jalan balik..tu pon kadang2 ade yang berjaya cari jalan balik jugak...die pon suke sangat berlari2 ke pintu bile aku bukak pintu...tak sempat nak bukak grill die dah melompat keluar ikut lubang grill tu...pastu bile aku keluar die dah lesap..pantas tak?hehe..aku biarkan je, pastu aku gi keje..tapi aku bukak sket pintu dalam tu...die dah reti masuk sendiri..


lagi satu yang bestnye, die dah pandai berak kat jamban / bilik air...kadang2 bile nak berak, ade la selonggok najis die..so, pancut je dengan air..hehe..sonang kojo den...lepas ni memang takkan kurung dalam sangkar dah la...die dah pandai..


camni la lebih kurang itam kitorang..gambor sebenar nanti aku tangkap ye...



sekarang dah berani lepaskan die keluar rumah..sebab die dah pandai cari jalan balik...tapi...2hari lepas die hilang, tak balik2..muyskil jugak aku..tapi instinct aku cakap die tak hilang...husband aku asyik salahkan aku je Itam die hilang...sebab last sekali aku keluar gi keje die keluar sekali...pastu aku balik keje malam tu die tak balik2 pon..nak tau kisah seterusnye??aku sambung kat next entry ek..

ni sambungan die...Dah Jumpa "Itam"



0 komen dari kawan2:

Post a Comment