Tragedi Oktober

malam kelmarin time aku tgh syok dgr radio, tetibe ade laporan trafik bgtau ade eksiden kat hgway...dan yg paling aku tkejut die bgtau jln jammed smpai lebih 7km...jauh tu...terkjut gak la...

rupa2nya eksiden tu mmg teruk, melibatkan byk nyawa...aku kire kemalangan yg plg dahsyat la tahun ni....aku mmg fobia dgn eksiden2 kat highway ni....dh penah kene skali...tp mmg tau, skrg ni bas ekspress pon suke memotong..dok lorong plg kanan lak tu...aku sndri penah nmpk...mengucap tgk dorg ni...berani btol....mentang2 la die besar, org lain yg kat jln raya tu nak xnak tpaksa la bg laluan....

ngeri aku tgk gmbr eksiden tu...ade yg smpai putus kepala....kenderaan yg tlibat boleh kata semua 80% hancur....xdpt dibayangkan cner la keadaan time kemalangan tu blaku..huhu..sedih2...takziah diucapkan kpd keluarga mangsa yg meninggal dunia....same2 la kita sedekahkan Al-Fatihah...

ni plak cite yg kena potong tangan sbb eksiden tu...-Potong Tangan-
yg ni plak lengan die hampir nhancur kene kaca tingkap bas..-Lengan Hampir Hancur
ni plak cite budak yg first time dan tu jgk kali terakhir die naik bas...sedih cite die..--Ajal Lepas Merajuk-


harap2 kejadian ni akan buka mata semua pihak yg bkaitan utk mencari penyelesaian bg mengurangkan kemalangan jalan raya...  

aku still rase meremang lagi baca cite pasal eksiden tu..sgt ngeri...huhuhu...



0 komen dari kawan2:

Post a Comment