4 bulan & kopitiam

aku xtau la cerita ni suratan ke kebetulan...hehe..macam tajuk lagu plak..

sebenarnye nak cite pasal keje yg aku dh buat...ms lps abes study dulu aku penah keje kopitiam kat KL Sentral...Kaya Kopitiam...dulu kalo sape yg slalu gi kl sentral tau la katne kopitiam ni..kat tingkt yg sm dgn kfc....tp skrg kopitiam ni dh tutup...xlame lps aku benti kje ctu...tu la, menipu gaji staf...kan dh "bungkus"....manusia mmg cmtu..time bjanji manis je sume..bile nak buat habuk pon takdak....

lps tu aku kje kerani kilang dkt nilai..lame gak la..7bln...pastu aku benti sbb tension...then aku kje kopitiam...Old Town White Coffee...dkt giant nilai...sape dok nilai tau la katne..bapak besar giant tu...old town dkt luar giant tu..kat depan..kalo masuk pagar tu nmpk old town dulu...2 tingkat...mslh dorg ni asyik xckup staf je..sabo je la...bab gaji pon mcm xpuas hati gak, tp aku mls la nk gduh..sbb aku tgk mcm xde penyelesaian je dgn dorg2 ni...aku tny kang aku yg sakit hati balik...

hmmm...nak tau ape persamaan dua2 kerja aku ni? ni ha persamaan die....
1) konsep : kopitiam
2) tempoh aku keje : 4 bulan
3) bos : cina
4) supervisor : melayu
5) masalah : gaji + staf tah pape

korg pk la sndri suratan ke kebetulan....

0 komen dari kawan2:

Post a Comment