macam tuuuuttt....

memandangkan sekarang ni musim hujan, aku pon terpakse la redha kan..boleh kate hari2 balik keje dalam hujan...naik motor,so korang imagine la..nak cite pasal semalam, mase aku balik keje...as usual la,dlm hujan...pastu sebelum sampai satu traffic light ni, ade la sebijik kete ni, mule2 die bagi signal kanan, tapi die tak masuk pon lorong kanan..(traffic light tu utk belok ke kanan je, yang straight xde traffic light)...


so, aku ingatkan kete ni nak pegi terus la, xjadi belok kanan..sekali bile dah nak dekat sampai traffic light, die boleh bagi signal masuk kanan, pastu die nak menyelit2 kat kete yg dah beratur pjg kat lorong kanan tu...nasib die baik sebab aku follow belakang die slow je (sebab tengah hujan kan)....aku pon ape lagi, aku hon panjang kat die..geram plak aku tengok...suke2 ati mak tiri laki die je...macam tuuuttt perangai.......dah la hari hujan...


kalo korang yang drive pegi keje tu mesti paham perasaan aku..xkire la kete ke moto, kalo kenderaan kat depan kite dah dekat baru tergedik2 nak bagi signal, mesti korang marah kan? tapi kite macam kene redha je...sebab memang tu attitude pemandu2 kat Malaysia ni..no wonder Malaysia ni terkenal sebab kemalangan jalanraya...cube korang fikir, kenape polis buat Ops Sikap? bukan Ops kemalangan ke, ops pocot ke...fikir2lah sendiri...renung2kan...

0 komen dari kawan2:

Post a Comment