4 bulan dah

semalam aku pegi klinik kesihatan Nilai dgn husband aku, bawak anakku Afina pegi checkup. umur dah 4 bulan dah..kejap je rasanye masa berlalu..haritu entry aku die dah pandai mengiring..skrg dah pandai dah meniarap..dah tak boleh tinggalkan die sorg2 lame2 kat atas tilam..nak buat keje kena jenguk selalu..kalo tak kang abes la segala benda kat atas karpet tu masuk dlm mulut die..kenape atas karpet?sebab die punye lasak, ligat dapat meniarap..taruk atas tilam tak sampai seminit dah meniarap..pastu mule la melonjak2 sampai atas karpet peginye..hehe..ade org suke anak die baik je, senang nak jaga..tapi aku plak suke anak aku aktif..biar la mama die letih sket takpe, boleh bakar kalori ape..hehe..

em, macam biase la kalo dah pegi klinik, kena timbang, ukur lilit kepala sume..berat die masa 3 bulan ritu 5kg, ni skrg 5.6kg dah..tak sampai 6kg pon lagi..tapi nurse cakap still normal lagi..ok la tu kan..ni pon jenuh nak dukung die..umah dah la tgkt3..semput nak sampai ke atas...kereta plak atok die kat kmpung pakai..terpaksa la pegi klinik naik motor..lenguh sket la tangan dukung die..tp sib bek die diam je nek moto..sedap kot kena angin..hehe..ye la, dulu time mengandung pon moto tu jugak la yg die naik kan..


tak sangka, dah besar dah puteri mama ni..hehe..kejap je masa berlalu..nurse tu cakap 4 bulan dah tak payah pakai barut dah..oo..ye ke..mane la cik tau..first time jadi mak kan..haha..balik rumah terus kemas semua barut simpan..banyak sikit ruang blh taruk baju2 die..hehe..ni la bakul baju die..adik aku punya raga ni..peminat tegar warna ungu, tak boleh buat ape la kan..bakul yg kecik tu pon warna ungu gak..sedondon kate ko...hehe..





ha, lagi satu masalah anak aku ni, kulit die suke naik ruam..ruam tu takpe lagi, kdg2 naik mcm jerawat tu, ade nanh lagi kat dalam die..smpai berdarah2 kdg2 tu..sian anak mama, dah tak comel dah die..pipi merah2 je..nak cite pasal ruam ni nanti aku sambung next entry ye..hehe..

0 komen dari kawan2:

Post a Comment