lelaki ke perempuan?

ni la keje mak2 yg tgh pregnant kan..mesti nak teka gak baby girl ke boy..hehe..kalo yg ade duit tu blh la pegi scan..tapi harus diingat, scan pon bukan 100% tepat..tapi kalo dh scan 3d, 4d bagai tu, dh jelas nampak tu lain la citenye kan..

cite aku plak, last skali aku scan rasenye mase minggu ke-20 cmtu kot..pastu takde scan dah..sgt xbest scan gov, doktor explain gitu2 je, sbb rmai yg menunggu kat luor..tp xpe la, janji baby sihat, takde masalah..baru2 ni, ingat nak gi scan kat swasta, tapi tak jadi, sbb husband mls nk tunggu, org ramai..xpe la, xkisah pon..xde la excited gile nk tau jantina, kitorang terima je lelaki ke pmpuan..


nak tau ape yg org teka?jeng jeng jeng..hehe..kebanyakan org teka baby girl..maknye plak?instinct tu ntah la, rase mcm xblh pkai sgt, sbb aku teringin nak baby boy..mesti la kuat mengatakan baby boy kan..hehe..

cuma, tanda2 yg slalu org dok teka berdasarkan petua org tua2, lebih banyak tanda baby lelaki..

ade gak tanda baby girl, masa husband aku kje sblm ni, die dpt byk brg2 warna pink..siap ade payung warna pink, losyen pink..mungkin jgk kebetulan kan..lagi satu, aku sendiri dah 2x kali mimpi anak aku pompuan, tapi dua2 kali tu aku mimpi anak pmpuan yg dh besar la, bukan baby..muahaha..bkn blh caye sgt mimpi kan..lagi satu yg aku geram, aku punye anak buah yg kecik tu, aku nak ambik die, lgsg die xnak..mcm takut..die cakap elok je dgn aku, tapi ajak dok atas riba die xnak..jenuh pujuk..selalunye elok je die..dari petua org tua2 yg aku baca, kalo cmtu, tandanya baby yg dlm prut tu bertentangan jantina (anak buah aku lelaki)..wallahualam..

husband aku plak?die kate kalo blh anak first ni nak lelaki...sm plak pemikiran mcm aku kan..hehe..tapi kalo dpt pmpuan pon xkisah..yg penting biar rapat dgn papa die nanti..sebabnye husband aku dgn ayah die ni, org tua2 kate "berlaga angin"..ade je yg xkena..kalo korg nak tau muke husband aku ni dh mcm fotostat muke ayah die..org kate kalo cmtu "panas"..xde la nak caye sgt, tp tu la yg terjadi dpn mata..huhu..kdg2 nek tension plak aku nengok..

ok la, panjang dah kot bebel pasal jantina ni kan..redha je la baby lelaki ke pmpuan, yg penting baby lahir sihat..sekarang ni enjoy la puas2 jadi mak buyong...lbh krg 2bln je nak rase baby tendang2, pasni mesti janggal sbb dh tak dapat rase semua tu..husband aku pon dh pandai dh skrg rase baby tendang..baby dh makin besar ni, makin kuat rase..mesti nnt aku rindu baby kick bile dh bsalin..;-)

kawan2 doakanlah semuanya selamat..due date aku 24 Feb ni...tapi rase macam keluar awal je..kite tungu je la..

0 komen dari kawan2:

Post a Comment