2 liter = RM4.20 (^_^) salah ke?

nak cite pasal kes pagi tadi dekat petronas..

ni kes petrol naik dgn kes kad mesra aku hilang aritu la...baru buat kad mesra yang baru...
dah sah2 kan die kata 1 liter = 1 point
dah memang confirm jugak la harga petrol sekarang 1 liter = RM2.10
so, kalau aku isi RM5 contohnya, dapat 2 liter lebih kan...mesti la dorang akan kire point aku 2 liter jgk kan?takkan nak kire 3 kan??dah sah2 la petronas xnak rugi...


sblm ni aku penah je isi RM4.20...aku bagi ngam2 je duit..yg jaga kaunter tu amik, die key in ok je..xde ckp pape pon..


pagi tadi akak melayu yg jaga kaunter..aku dh taruk duit dgn kad mesra, pastu aku tunduk tengok handbag aku, sambil simpan purse..pastu aku pandang akak tu balik, die boleh pandang aku, die tanya, "nak isi minyak ke??"...aku xberapa dengar, aku jwb la, "pam no 7"..pastu die tanya lagi, "RM4.20?"..aku jawab la, "A'ah, RM4.20."..pastu baru die key in dgn muke blur...haha..

aku ke yg pelik??haha..boleh lak die tanya soklan nak isi minyak ke?dh cnfirm aku gi kaunter luar, bukan aku masuk dlm nk beli roti ke ape..takkan la aku nak beli rokok RM4.20..lagi tak logik..ade lg ke rokok murah camtu? sian akak tu blur layan aku pagi2..

sori le kak...saya cuma mempraktikkan apa yg saya belajar je..memaksimumkan point saya..;-)

kalo masa belajar dulu, siap ade formula bagai nak maksimumkan something..rindu plak nak blaja maths..hehe..

kire ok la kan, aku bagi pengiraan simple je pon..
1 liter = RM2.10
2 liter _ RM4.20

selamat belajar matematik ye kawan2..matematik itu penting dalam kehidupan..(^_^)

0 komen dari kawan2:

Post a Comment