sampai masa dah kot

tiba-tiba rasa macam dah lame sangat keje kat kargo ni..naik bosan dah..hari2 masuk nk kena bukak helmet, tunjuk pas dkt polis bantuan dekat pintu masuk..sgt bosan...



ade 3 tahun dah aku keje sini..dulu kononnye nak cari pengalaman je keje sini...penyudahnye sampai 3 tahun dah pon...aku ni kalo dah selesa dgn keje ni payah sket nak cari keje lain...bos kat sini pon ok..cuma yg tak ok big big big bos kedekut...susah btol nak bagi naik gaji...nak mewah pon tgu hjg thn la, bila ade dinner..dpt voucher Aeon, pastu dpt hadiah..nasib la dpt hadiah ape kan...aku penah dapat set cawan..plg best dpt tablet...haha..nak beli mmg aku xkan beli la gajet2 xpenting cmtu..dh dpt FREE pakai je la kan..leh gak ilang boring men game...
sejak dah pregnant ni riso je tak cukup gaji ni..sekrang pon nyawa2 ikan je..memang la ade rezeki anak, tapi kalo tak usaha, Allah pon xnak bagi kan..riso bile memikirkan nak kena byr taska, nk beli keperluan baby..harap2 Allah murahkanlah rezeki  kami...kat sini yg tak tahan sewa rumah mahal sangat...sampai 500 lebih sebulan...kalaulah aku dapat keje gaji 2k kat Perak kan best..mau aku pindah balik Perak...tp dah rezeki kitorang kat Nilai ni..bersyukur je la dgn ape yg ade...

ha,aku dah merepek dah kan...tajuk kat atas tu pasal nak cari kerja lain...rase macam tension je sebab gaji kat sini cukup2 mkn je...skrg dok mencari2 jgk keje lain yg sesuai...planning nye lepas bersalin nanti nak cari keje btol2...dpt yg tinggi sikit drpd sini pon ok la...

doakanlah ye kawan2 semua...lame dah aku xmembebel kan...haha..nnt aku sambung bebel lagi ye kat entry lain...

0 komen dari kawan2:

Post a Comment