pengalaman interview di Ipoh

untuk pengetahuan kawan2, aku dah pindah balik ke perak dah nak dkat 2 bulan dah...tapi masih lagi mencari kerja baru...ni nak cite pengalaman pegi interview cimb wealth advisor...



biasenye kalo gi interview kat bandar2 ni, semua fasih bercakap, speaking semua berhabuk..kat perak ni tak kurang jugak...tapi yg bezanye, kalo dkt bandar2 bile suruh cite pasal family, takde lagi aku jumpe yg nangis atau bergenang airmata...tapi masa aku gi interview tu, semua disuruh present pasal diri sendiri n family n so on depan semua org..dalam ramai2 tu ade la 2 org yg dah bergenang airmata cite psl family...yg sorg perempuan, aku xingt dh nape, tp psl kejayaan die la, dari org yg gagal dlm pelajaran blh berjaya..sorang lagi lelaki...kenape, xcaye??
susah nak tgk laki nangis dpn org ramai kan...tp adik tu bergenang airmata, takde la smpai banjir, tp sedih la aku tgk..die kate die skrg dok dgn ayah die yg sakit buah pinggang...mak die dah lari tinggalkan ayah die...kesian kan...

kebanyakan yg dtg semua bru lepas abes belajar, rasenye aku sorg je kot yg dh umo 27, n dh kawin...lagi satu yg best yg aku xpenah jumpe kalo interview kt bndr2 ni, korang jarang nampak parents yg hntr dorg gi interview n tgu smpai habis..tp kat ipoh, kebanyakan yg dtg parents yg hantar dan tunggu smpai habis interview...

ok la, saje je nak cite pengalaman aku gi interview..sebab aku dh byk kali pegi interview kat kl, kat seremban...terase len mcm plak gi interview kat ipoh ni bile tengok lg ramai parents drpd org yg nk interview..hehe..semangat kekeluargaan tu nampak..

0 komen dari kawan2:

Post a Comment