astro sengal

den nak lopeh goram ni..dongan astro bangang ni..dah lamo dah menyampah..ni nak carik pasal lak dongan den..mmg slh org la kan...

kan den dah ckp negeri..huhu..den ckp biaso la plak yo...


situasi 1
mule2 astro call aku ckp ade rabt 60%, so aku cuma kena byr RM40 je..so, aku byr la Rm40 je..pastu pada satu hari yg damai, bile aku bukak tv, die tulis smart card aku inactive..suke2 je nak potong...pastu aku call la bgtau dorg..pastu die tny aku, ade dpt rebat 60% aritu kan? aku iyekan lah...pastu die check dan die sambungkan la balik aku punye astro tanpa byk soal...

situasi 2
pada satu pagi yg lain plak, aku bukak tv, dah xde balik siaran aku, smart card inactive lg..aku call la lagi...panas hati gak la, dah 2x jadi cmni...pastu customer svce die kate xde report pon utk rebat 60% tu..sebab tu die potong..die consider aku byr xpenoh la..sbb rebat tu die tak tolak..
geram btol aku..dah die yg call bg rebat, pastu suke2 nk potong line aku...2x aku call die..mule2 aku call pmpuan melayu yg angkat, aku ckp elok2 je mule2..pastu die kate sbb rebat tu dh lps tarikh offer die xblh nk wat report..so, de nak bagi aku rebat 50% lak..kan bongok namenye tu...suke2 je nk tukar..sbb cstmer svce die yg xwat report, aku lak yg jd mangsa...bek xyah bg rebat cmtu kan...smpai abes kredit aku call..
pastu kali kedua aku call pmpuan india yg angkat..aku dh bgaduh2 dgn die, die kate die br anto report yg rebat tu..(ok, xpe, tgu bil nnt tgk die tolak ke tak)...
pastu die ckp kna tgu lagi 72jam utk smbung balik astro aku...saje nak bagi aku mrh lg la tu kan..aku tny knp lak nk tgu smpai 3 hari? die bg mcm2 la alasan..pdhl aku call sblm ni die trus smbung je...last2 die ckp xpe la, die tlg smbungkan dlm ms 3jam...xsmpai 10 minit daha de balik siaran..

boleh pon kan? saje je..nak manghabiskan kredit aku..rasenye dlm RM10 jgk la kredit aku abes call astro bongok ni...

pagi tadi aku dpt email utk bil bln ni...aku tgk ade 2x caj reconnection fee...RM20 dua kali caj..yg sekali tu aku phm la, sbb aku pindah rumah ritu, mmg dh lame xbyr..aku smbung balik ade caj la..yg lg satu tu aku xphm..sbb yg 'situasi 1' tu, die caj aku lg reconnection fee..padahal tu bkn slh aku pon..geram tak??

memang menguji kesbaarn btol la astro ni...huhuhu..

sib bek airni jumaat, sabo je la...hehe..

kesimpulannye, tak payah la langgan astro ni...cite pon asyik ulang2 je..boring dh aku tgk..bek aku masuk broadband, leh tgk cite mcm2 kat youtube..

0 komen dari kawan2:

Post a Comment