Ustaz Asri (Rabbani) dalam Kenangan

Kumpulan Rabbani
"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku..."

Itulah kata2 Ustaz Asri dalam blog dia ASRI RABBANI...penuh bermakna kan? Aritu aku tengok cite Saksi Maut dekat TV9, dorang interview family dengan kawan2 arwah..kalo korang tengok wajah isteri die, sangat menyejukkan mata yang memandang. Wajah dia manis je.

Isteri Arwah


Bergenang jugak airmata aku dengar kawan2 dia bercerita pasal Ustaz Asri, kebaikan dia. Antara yang aku tertarik bila isteri dia cakap arwah ni ego dia sangat rendah dan sabar dia sangat banyak...bertuah kan isteri dia dapat suami macam Ustaz Asri...memang sangat payah la nak jumpa lelaki macam tu zaman sekarang ni..isteri dia cakap sebelum Ustaz Asri meninnggal dia selalu menyanyi lagu Di Mana Kan Ku Cari Ganti untuk isteri dia..so sweet..macam dia nak sampaikan mesej tu untuk isteri dia...Ustaz Asri jugak meninggalkan 6 orang anak..semoga anak2 dia tabah dan menjadi umat Isalm yang soleh dan solehah...jarang dah kita dengar orang anak ramai zaman sekarang ni...

Keluarga Ustaz Asri
gambar ni rasenye beberapa tahun lepas kot, sebab anak sulung dia sekarang dah besar dah pon..dah bujang dah..

ni antara link yang berkaitan dengan Ustaz Asri :-






Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah buat arwah. Al-Fatihah...........

0 komen dari kawan2:

Post a Comment