Happy Deepavali

aku biasa dengar radio ERA pagi2 sblum gi keje...tapi pg td aku bukak je radio tetibe ade lagu tamil...aku tengok frekuensi dah btol...pelik btol..rupe2nya aku xsalah channel..haha..memang dorang play lagu tamil, sempena deepavali yg akan disambut esok...budak opis aku ni pon sorg dh cuti semalam lagi, arini sorang lg cuti...huhu...ni serba sedikit pasal deepavali...


Hari Deepavali merupakan perayaan yang disambut oleh semua penganut yang beragama Hindu di seluruh dunia dan merupakan hari cuti di Malaysia.




Perkataan Deepavali merupakan gabungan perkataan "Dipa" yang beerti cahaya dan perkataan "Gavali" yang beerti barisan. Perayaan Deepavali ini disambut pada hari ke 14 bulan Aipasi dalam kalendar Tamil (antara bulan Oktober dan November) dan juga dikenali sebagai pesta cahaya.

0 komen dari kawan2:

Post a Comment