Pengalaman Kali ke-2

Tanda-tanda awal kehamilan..siapa yg dah ade pengalaman maybe boleh tau kot..mcm aku ni sibuk google sane sini nak pastikan..haha..sbnrnye arini dh genap lewat sebulan period lewat..so, nk share la pengalaman aku..jom bace kat bawah...
 
1. Lewat datang Haid
- lewat seminggu lebih
2. Terasa Mual & Loya.
- loya sbb byk angina dlm perot, prot jd kembung..agak xselesa la jgk..huhu..
3. Mengidam
- aku baik kot, xde ngidam pape pon, cume xlalu mkn nasik la mule2, xblh mkn byk sbb prot kembung
4. Kerap buang air kecil
- yup, lebih kerap drpd biase
5. Keletihan
- jadi sangat malas dan rasa nak tido je..kalo xpyh keje kan best..blh tido je kat rumah..;-)
6. Pendarahan
- Alhamdulillah xde lg, cuma ade setompok mase first puasa (konon nak puasa la), last2 tpakse mkn jgk, xjadi puasa, pastu xde kuar drh dah smpai skrg
7. Sembelit
-yg ni pelik sket, aku xde sembelit, tapi cirit..haha..bknnye "keras", tapi "cair"...
8. Perubahan Mood (Moody)
- entah le ade ke tak, moody pon sbb slalu skit prot kot, asyik nk membuang je yg "cair" tu..
9. Payudara membengkak
- ade jgk rase kdg2
10. Kram 
- belom lagi kot, prot kecik lg
11. Ujian Kehamilan yang POSITIF !!
- dah buat seminggu lebih dari tarikh lewat period, Alhamdulillah keputusannye positif..beli pregnancy test kit dkt watsons je..satu je aku check dh ade 2 line..(dulu beli punye la byk, tp asyik negative je, so dh fobia, sbb tu beli satu je..hehe..)
macam ni la rupenye..RM7.90 sahaja..ade yg lg murah, korg leh survey kat watsons..
tapi aku belom gi jumpe doctor lagi..huhu..cik abg kate tgu la gaji die hjg bln ni..tp dh beli asid folic kat klinik dh, berjage2 dari awal kan..cuma riso jadi mcm dlu je, lekat kat luar rahim..harap2 yg kali ni ok la..doakanlah ye semua..insyaAllah hjg bln ni akan pegi klinik...

1 komen dari kawan2:

Nor Hafiza Baharudin said...

saya doakan yg terbaik....happy dgr...

Post a Comment