Misteri Lebuhraya Bukit Tagar - Bukit Beruntung

Aku tak tau la ade yang tau ke tak, tapi aku sendiri pon sebenarnya baru tau, kawasan highway plus dari exit  bukit tagar sampai bukit beruntung tu memang selalu berlaku kemalangan..
aku balik kmpg jumaat aritu..balik nek kereta dgn husband aku..kitorang balik lepas maghrib, dalam pukul 8 lebih..tetibe kat tgh2 hgway bleh plak jammed.. aku pon mule la kebosanan, aku bukak la fb aku..then ade sorang kawan aku ni post gmbr lori terbalik, lori tu bawak tong2 warna biru, nampak ade cecair melimpah penuh kat atas jalanraya tu..rupa2nya die pon lalu jalan yg sama dgn kitorang, balik kg jugak kot..tapi gambar tu die tgkap hari cerah lagi, mungkin petang kot..sebab gambar tu memang jelas, hari siang lagi...

korang bayangkanla cner teruk jammed nye..dari petang sampai ke malam xsiap2 lagi bersihkan tmpt tu..mase kitorang stuck tu pon ade lagi   bantuan2 yg baru sampai..aku rase ade sejam lebih stuck kat ctu..mase kitorang lalu tempat eksiden tu, ade lagi cecair2 kat atas jalan, bau bahan kimia menyelubungi tmpt tu..bangkai lori tu pon ade lg, cuma die dah alihkan ke lorong kanan..kalau tak , lori tu melintang tgh2 jalan..aku bace kat plustrafik punye twitter, mase ptg baru eksiden tu, dorang bukak lorong kecemasan je utk kenderaan lain lalu..

kemalangan 7 Julai 2012

Tumpahan Kimia di Bukit Tagar

aku pon bukak la google cari pasal tempat ni, saje2 je..bosan..barulah aku tau kawasan tu memang selalu berlaku kemalangan..padahal dah jenuh daripada zaman aku study dulu aku lalu ctu balik perak..ni antara cerita pasal kemalangan kat tempat tu..mungkin byk lagi, tapi ni pon dh cukup ngeri..huhu..

Kemalangan 1 - 4 Feb 2010

Kemalangan 2 - 2 Dis 2010

Kemalangan 3 - Penunggang Maut

Kemalangan Misteri

Lima Kemalangan Dalam Tempoh 2 Jam Di Lokasi Sama



 
 
 


ni plak ade orang buat kajian kat tempat tu...

Penyingkap Fakta

Bayangan Maut

kalau korang rajin bukak youtube ade satu episod 360 dekat tv3 yg menyigkap pasal misteri Jalan Paling Berhantu, jalan lama karak, jalan bukit tagar-bkt beruntung, dgn jalan lama bukit putus...ade driver tow truck cite die penah jumpe pmpuan pakai baju merah, tegur die...misteri jugak tempat ni kan..ape2 pon sentiasa berhati2 kalau memandu dekat highway tu..terutamanya ketika hujan, sebab jalan licin, kalau jadi pape kite xsempat brek kan payah tu...bawak la slow2 asalkan sampai..tak payah nak berlumba-lumba dalam hujan...lagi satu, sebelum mulakan perjalanan tu jgn lupe baca doa naik kenderaan..;-)




0 komen dari kawan2:

Post a Comment